Gespreksvoering

Hoe is het gesteld met je luistervaardigheid? Met je vermogen om te luisteren naar wat in woorden maar vooral ook zonder woorden aan je kenbaar wordt gemaakt?

Hoe zit het met je vermogen om (open) vragen te stellen,  om to the point te komen zonder dat  de ander of jijzelf zich afsluit ?

Luister je naar je innerlijke stem als je in gesprek bent? Kan je omgaan met de emoties en gevoelens van jezelf en van de ander die naar boven komen? Durf je te confronteren als het nodig is en weet je wat de effecten zijn van de verschillende manieren waarop je dat kan doen?

Het kan je gesprekken veel effectiever maken als je de tijd en ruimte neemt, om hier goed in te duiken. Professionele, goede gesprekken voeren is een grote kunst die je gewoon kunt leren.

Goede gesprekken

  • Opleidingstraject “ Goede gesprekken”
  • Incompany of in open inschrijving
  • Basis van het opleidingstraject in samenwerking met Hans Schenkels
  • Doelgroep: alle  medewerkers in school- en zorg organisaties die zich willen bekwamen in het voeren van goede gesprekken
  • Doel: het voeren effectieve gesprekken met ouders, medewerkers,stagiaires, teams en ondersteuners zoals orthopedagogen en begeleiders
  • Resultaat:
    • Inzicht in en ervaring met de specifieke aspecten van de eigen communicatie die van invloed zijn in de mate waarin een gesprek in verbinding kan ontstaan
    • Inzicht in en ervaring  met de wetmatigheden van een goed gesprek
    • Inzicht in en ervaring met de wetmatigheden die bij de veelvoorkomende gesprekken horen (oudergesprek, gesprek over klacht, sollicitatiegesprek, coachingsgesprek, functionerings/beoordelingsgesprek)
    • Inzicht  in en ervaring met de wetmatigheden in een teambespreking
    • 10 dagdelen  ( ochtend en/of middag) , 2 dagdelen met acteur
    • Maximaal 12 deelnemers


Comments are closed.